• نشست مدیران روابط‌ عمومی و اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد؛
  • مشگلانی: تقویت شبکه‌سازی بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، حل چالش‌ها را تسهیل می‌کند

  • ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۸
مدیرکل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان در نشست مدیران روابط‌ عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه استان که با محوریت «توسعه ارتباطات و رسانه با وفاق» برگزار شد، گفت: برخی مسائل تنها از مسیر گفت‌وگو و تعامل چندجانبه قابل‌حل هستند. یکی از چالش‌های اصلی در استان، ضعف در شبکه‌سازی بین روابط‌عمومی‌های بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و رسانه‌های تخصصی است که باید حل شود.

به گزارش روابط‌ عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نشست مدیران روابط‌ عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه استان با محوریت «توسعه ارتباطات و رسانه با وفاق» و با حضور مدیرکل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری و مدیر روابط‌ عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

احسان مشگلانی، مدیرکل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، در این نشست بر اهمیت تعامل بین‌بخشی و تقویت شبکه‌سازی در حوزه رسانه‌ای استان تأکید کرد و با بیان اینکه برخی مسائل تنها از مسیر گفت‌وگو و تعامل چندجانبه قابل‌حل هستند، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی در استان، ضعف در شبکه‌سازی بین روابط‌عمومی‌های بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و رسانه‌های تخصصی است که این جلسات می‌تواند به رفع آن کمک کند.

وی افزود: سازوکاری طراحی شده که طی آن، ۲۵ کمیته تخصصی در حوزه‌هایی نظیر آب، فرهنگ، گردشگری، میراث فرهنگی، ادیان، انرژی، فناوری و هوش مصنوعی، بهداشت و درمان، کار و امور اجتماعی و... شکل خواهد گرفت و هر کمیته نیز متشکل از سه رکن اصلی «روابط‌ عمومی بخش دولتی»، «روابط‌ عمومی بخش خصوصی» و «رسانه‌های تخصصی» خواهد بود. ثبت‌نام در این کمیته‌ها آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به میزهای مشخص‌شده در محل برگزاری نشست، نسبت به انتخاب حوزه تخصصی خود و عضویت در کمیته مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل روابط‌ عمومی استانداری ضمن اشاره به محدودیت‌های منابع و ظرفیت‌های دولت در حل مسائل کلان، بر نقش‌آفرینی رسانه‌ها و بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: این شبکه‌سازی، زیرساختی برای تقویت تولید و توسعه در آینده خواهد بود. در چارچوب تصمیمات جدید، رسانه‌هایی که در کمیته‌های تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود ثبت‌نام کنند، اولویت حضور در نشست‌ها و جلسات آینده را خواهند داشت. همچنین امتیازاتی نیز از جمله دسترسی سریع‌تر به اطلاعات و فرصت‌های رسانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

مشگلانی در ادامه، تعامل حرفه‌ای و شکل‌گیری ارتباطات مؤثر میان فعالان حوزه‌های روابط‌ عمومی و رسانه را محور اصلی این طرح عنوان کرد و افزود: آنچه در این فرآیند اهمیت دارد، شناخت ظرفیت‌های یکدیگر و همکاری سازنده در قالب یک شبکه مؤثر ارتباطی است.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ روز روابط‌ عمومی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این همایش با حضور سخنرانان برجسته کشوری از نهاد ریاست‌جمهوری و رسانه‌های ملی، فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌ها و استعدادهای کمتر دیده‌شده اصفهان در عرصه ارتباطات خواهد بود.

گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان حلقه واسط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، دولت و دانشگاه‌ها، همواره تلاش کرده ارتباطات مؤثری با رسانه‌ها برقرار کند و در راستای شفافیت، آگاهی و فرهنگ‌سازی فناورانه با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در تولید بکوشد.

تعداد بازدید : ۲۱      تاریخ: 1404/01/28

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت